miércoles, 29 de abril de 2009

Panoràmiques del Berguedà

Tinc un amic, al qual vaig anar a visitar, que em reclama que per què no escric en català al blog. I ja que ho estic fent una mica políglota (castellà, portugués, i ara català), faig també una mica d'exercici lingüístic. Espero que no hi hagi problemes per entendre el text. I si ho ha, lo més important són les fotos, que són fàcils d'entendre en qualsevol idioma.



Doncs bé, vaig anar a veure'l a Berga, a on viu actualment. I després de dinar vam sortir a fer un volt pels voltants (si no, corria el risc de quedar-me adormit). Primer vam pujar al santuari de Queralt, un lloc molt a prop del poble, però amb unes vistes impressionants. A més, després d'una pluja el cel estava prou net per tenir visibilitat de tota la zona de la Catalunya central (i si no hi haguessin algunes muntanyes, segurament s'arribaria a veure el mar).






I una mica més enllà, els Pirineus nevats



I la segona part de la petita excursió va ser a la pressa de Riells, també molt a prop. És impressionant veure una pressa des de dalt, poder apreciar tota l'alçada que té. I encara que la vista s'enganyava, i no havia sensació de vertígen. Una altra cosa impressionant és que s'estava buidant una mica l'embassament, preparant-se per poder recollir l'aigua del desgel que vindrà d'aquí a poc. I la baixada de l'aigua, la velocitat que segurament agafava, i el xoc al final, fins i tot feian por. Almenys el soroll ajudava a aquesta sensació.






La part tranquil·la de l'embassament


I la part no tan tranquil·la





I ara faltaria una foto per possar, però abans el Ramon m'hauria de confirmar si vol sortir al blog!

No hay comentarios:

Related Posts with Thumbnails